Thursday, September 23, 2010

heppy bufday to MY BELOVED fwen..








arini (23.9.2010) genap 21 taon umo best fren aku yg benama SITI AMIRAH BT ABDULLAH HANAN a.k.a SITI.. sayang seribu kali sayang, sejak beliau terbang ke UK untuk sambung blaja jadi DR, sejak tu la kitorang da lost contact.. :'( sedih cgt2.. 1 berita pon xde.. tapi aku ttp bdoa smoga beliau sihat2 slalu n sentiasa berada di bawah payungan rahmat Ilahi (ni ayat yg penah beliau gunakan semasa kami sama2 di bangku SMKAS)





saat mula2 aku knal dia, mase aku form2.. sbb mase form 1 aku x sekelas dgn dia.. form 2 aku duduk sebelah dia... 1st day kt klas 2darul naim, aku x knl dia lgsg..so aku tpaksa wat2 ramah la..hehe..tanya nama, tgl asal mna..ceh..ramah nya aku.. nk x nk aku kna jd best fren ng dia gak sbb dia dok sbelah aku..apa2 hal, aku nk mntk tlg dia..sbg contoh tiru homwork..sbb dia ni pandai skit dri aku.. kami btambah rapat bila join kawat kaki..masa tu ada sorg lagi best fren kami..NASHITAH BT ABD RAHIM a.k.a NASH.. so..jadi la kami 3 dara pingitan.. g latihan kawat sama2..yg paling x leh lupa, time pas abes latihan, cepat2 g terkam water cooler kat bilik seni..sape dpt dulu kire juara la antara kami ber3.. hehe.. (siti, bila ang baca nih, mesti ang tgh gelak kan..) sweet sgt time tuh.. pastu sama2 g toilet lembab..sebelah bilik seni jgk..




tp..ada mslh x lama lpas tu.. aku pon da lupa apa mslh yg blaku time tu.. aku ada crisis skit ng siti.. time tu aku rapat ng nash.. sampai abes ptandingan kawat pon kami x bek lg.. pas tu aku ng nash nk msok ptandingan tenis plak.. tiba2..siti ni plk ade kat court tenis tu... haiya..mcm taw2 aje dia ni..kaco line btol.. time tu kami ber3 tpilih utk masok ptandingn tenis tuh.. ada la dlm 5-6 kali latihan, 1 ari tu siti tegur aku ng nash.. org dah wat baik, balas baik la.. ptg tu jgk kami kamceng..mcm time kawat dulu.. erm... syukur..kita dah bebaik kn citi..



ari matching tenis tu, aku agak terkilan..sbb nash ng siti dpt emas.aku stakat silver je..huhu.. xpe la..janji kami enjoy that moment!

bila masok form 3, aku ng siti masih sekelas.. nash dah klas lain.. nash pon da x rapat ng aku n siti... tapi time ni, ana (NURUL FARHANA) rapat ng aku n siti... ana ni kire nye da mcm ganti kan tempat nash la.. korang ingt lagi x kes ade budak tulis surat layang kat penolong kanan (PN NAZMI) pasal bantah sistem blaja kite.. budak tu bantah sbb batch kite x diberi klas gabong sume, blaja dlm dewan..ape name sistem tu ek..aku da lupe.. sbb nya batch kita sains ade 2 paper..pelik skit batch kite ni.. 1 hari tu cikgu ZAINAL(cikgu math) masok klas n tunjuk kat 1 klas surat yg dak tu tulis.. pastu cikgu SHARIPAH(cikgu sains) pon ade cakap pasal tu jgk.. masa tu jadi kecoh jap pasal surat tu.. korang taw x sape yg tulis surat tu?? aku la.. ni pengakuan jujur taw..huhu.. mase tu aku tensen sgt..bayangkan tinggl sebulan je lg nk PMR.. cikgu zainal n cigku sharipah asyik dok kondem dak yg tulis surat tu.. of cos la aku terasa sgt2.. pedih oo sindiran cikgu zainal.. masa tu tuhan je taw perit nya ati aku.. time tu jgk cikgu geografi yg x penah kenal aku tiba2 leh knal aku.. aku femes di kalangan sume cikgu tp dorg x heboh sape yg tulis surat tu.. aku mmg da xley study..ape tak nye, masok je klas kne sindir..korg mmg la x rase pape..aku yg terase taw..sbb cikgu2 sindir ber-alas..dorg x mention nama aku...

peristiwa tu wt kan aku nekad utk klua dri smkas bila aku dpt offer ke SBP.. seminggu sblm PMR, siti byk membantu aku.. dia yg byk bg tips.. soh aku hafal ape yg patot.. n kita pon pnah janji kan siti..kalo kita dpt KISAS kita akn kua dri SMKAS..akhir nya PMR blalu dgn jayanya..thanx siti.. ang banyak tolong aku time tu.. Alhamdulillah kita sama2 dpt result yg kita aim..




tapi rezeki aku bukan d KISAS.. :( aku dpt SAINA.. ang plk dpt KISAS.. seminggu kita sempat jumpa time form 4.. lps tu trus lost contact.. sampai la kua result SPM.. kita jumpa kat SP.. ang, ana n aku.. gembira sgt time tu.. dan.. itu lah pertemuan kita yg terakhir...





pastu aku masok matrik..ang plk ngah wt persediaan utk blajaq medic kat UK.. aku slalu call ang.. sbb ang ja best fren yg leh dengaq masalah aku.. ingt lagi time ang advise aku.. TUHAN XKN BG UJIAN KALO KITA X MAMPU NK HADAPI NYA.. ayat tu wt kn aku igt ang..tiap kali baca al-maa'tsurat, bila baca ayat tu.. aku teringat kt ang..





sblm ang fly ke UK, ang ada contact aku.. sbb nk amek no ic aku n nma pnuh aku.. aku pon heran la.. tba2 plk ang tnya mntak benda plik2 nih..apsal?? rupa nya ang nk msok kn nma aku dlm borang scholar JPA sbg best fren ang.. huhu.. terharunya siti... pastu kita da lost contact..sampai la ke saat nih..






siti...aku rindu sgt2 kt ang.. wlaupon dulu kita slalu gado2.. tp ang byk tolon aku.. smoga 1 hari nnt kita kerja kat hospital yg sama.. :').. ang doktor n aku nurse nya..hehe.. misssss u.. thanx 4 eviting.. n, slamat hari tua buat sahabat ku yg tsayang... ;)


No comments:

Post a Comment